Jaarverslag stichting 2016
PDF – 14,0 KB 232 downloads

Jaarverslag Stichting Voorzieningen Wons 2016

Tijdens de  ALV van het dorpsbelang begin 2016 hebben we u om ideeën gevraagd om uit te oefenen op het sportveld. Hier hebben we één reactie op gehad en dat was de vraag of er bootcamp georganiseerd kan worden. Dit idee hebben we geopperd bij de Sportcommissie. Na enige twijfel is daar besloten dat de sportcommissie het een maand lang wekelijks zou gaan organiseren mits er vooraf bekend zou zijn of er genoeg deelname was. De lijst werd al snel lang genoeg en na afloop van de bewuste maand is besloten om wekelijks door te gaan. Wij zijn als stichting erg blij met het slagen van deze activiteit.

Op dit moment wordt er op straat gebootcampt omdat het veld `s avonds nat en donker is, maar als het voorjaar zich aandient, gebeurt dit weer op het veld zoals is afgesproken. Het bestuur heeft besloten om geen huur te vragen.

Heeft u ook een idee voor het veld? Meld het dan a.u.b. bij ons!

Er is een brief binnen gekomen van CBO Wûnseradiel met een verzoek om de lening die aan ons verstrekt is ten tijde van oprichting van de stichting, terug te betalen. In de brief wordt gesuggereerd dat het geld terug moet worden betaald nu de JCP Salverda school niet meer bestaat en daaruit voortvloeiend geen gebruik kan maken van het veld. We hebben dit verzoek afgewezen omdat de genoemde reden voor beëindiging niet in overeenkomst met de voorwaarden is die staan in de schuldbekentenis. De lening is daarom van onze balans gehaald en staat hier nu specifiek bij vermeld.

Het hokje heeft een goede verfbeurt gehad. Langs deze weg willen we Ruurd van Slageren nogmaals hartelijk danken voor de vrijwillige inzet!

We hebben de vraag gekregen om te beoordelen of het kerkgebouw ondergebracht kan worden in onze stichting. Omdat de voorwaarden waarop dit zou kunnen gebeuren onbekend of te onduidelijk waren, zijn we niet op dit verzoek kunnen ingaan.

De afgelopen jaren zijn we ingeteerd op ons vermogen door gebrek aan inkomsten (subsidies). Om het banksaldo positief te kunnen houden hebben we het Dorpsbelang om een jaarlijkse schenking gevraagd. Dit is door hen positief beantwoord.

De haven vertoonde in 2016 een nogal een lege indruk. Botenbezitter kunnen hun boot hier ook in 2017 gratis aanmeren.

U kunt de stichting ook vinden op internet op: www.stichtingvoorzieningenwons.nl

Het bestuur wil nog wel een jaar in dezelfde samenstelling doorgaan.

De voorzitter:                                     De secretaris:                                      De penningmeester:

A.K. op de Hoek                                  E.M. van der Zwan                              D. van den Berg