Jaarverslag 2013

Jaarverslag 2013 Stichting Voorzieningen Wons

Afgelopen jaar hebben we overleg gehad met de aanwonenden van het wetland. Enkele bewoners hebben namelijk interesse in een deel van de grond. Ten tijde van dit schrijven hebben we nog geen aanvraag binnen om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan.

Dirk Stoffels heeft ons zijn windscherm aangeboden om langs het terras te plaatsen op het sportveld. We zullen het t.z.t. plaatsen. Hartelijk dank hier voor!

De stichting staat geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) bij de belastingdienst. Deze status geeft vrijstellingen van belasting bij eventuele schenkingen. Afgelopen zomer heeft de belastingdienst ons bezocht om te kijken of de stichting voldoet aan de nieuwste wetgeving op dit gebied.

Conclusie na afloop van het bezoek was dat we de status kunnen behouden mits er ook een website is waar het beleidsplan en de resultaten op worden vermeld.

Omdat deze status in de toekomst misschien nog wel eens van pas kan komen is er inmiddels een beleidsplan en website gemaakt.

Het internet adres van deze site is www.stichtingvoorzieningenwons.nl.

Ondanks dat het liggeld is komen te vervallen én we een mooie zomer hebben gehad was de haven zo goed als leeg. Daarom willen we de bezitters van een boot er nogmaals op wijzen dat u slechts een ligplaats hoeft aan te vragen bij het bestuur en u er dan kosteloos gebruik van kunt maken!

Ook het sportveld mag best meer worden gebruikt. Ook daar hopen we op veel activiteit in het nieuwe jaar.

De voorzitter:                                     De secretaris:                                     De penningmeester:

A. op de Hoek                                   E.M. van der Zwan                            D. van den Berg